Nosso Proposito é 1 Bilhão de Almas Para Cristo!

DownLivre

為什麼會出現如此多的苦難世界嗎? Mengapa wujud sekian banyak menderita di dunia? Mengapa ada begitu banyak penderitaan di dunia? เพราะเหตุใดจึงมีมากทุกข์ทรมานในโลก?


Jesus is Lord and Savior will return ...

Senhor Jesus  está  voltando … 

為什麼會出現如此多的苦難世界嗎?

是否共同持懷疑態度,哲學家和評論家的方式說 - 如果上帝是好的,因為它有這麼多的苦難世界嗎?但有沒有效果,沒有一個原因。所有人類的痛苦(效果)是由於“聖經”非觀察(事業)。

例如,“聖經”說 - 不醉(弗518)。人們不遵循這一方針,和隨後發生的種種後果,如夫妻之間打架,致命的不和諧與朋友之間的交通意外的受害者死亡,疾病促進酒精。今天,我們知道多少(醉)做交通受害者。

神的話語的另一個建議 - 不是妓女(帖4.3;加拉太5:19。)。賣淫是指性別之外,結婚前,同性戀和雙性戀。實踐證明產生不必要的懷孕,流產。性傳播疾病尤其是艾滋病。

“聖經”說 - “不可姦淫(出20:14)。人類不關注它。其後果是必然破壞家庭,性疾病,各種,謀殺等。

聖經說 - 你不可有別的神(出20:2-5)。人類發明了他們的神導致邪惡造物主和人盯人,因為宗教和他們的神死了多少,邪惡。呼籲那些崇拜其他的神,在木材,粘土,石膏,鐵,性質,物理現象和天氣等形式有一個巨大的恥辱。

我們注意到,質疑自己的苦難的人是毫無意義的。他們受到影響,因為他們不服從“聖經”。它們僅僅是一個寬鬆的生活和不效忠上帝和他的話語的影響。但對於那些誰想要服從“聖經”,已經擁有了他的諾言 - 因為神愛世人認為他給了他的獨生子,叫一切信他應該不會滅亡,但有永恆的生命(約翰3.16)。


Mengapa wujud sekian banyak menderita di dunia?

Skeptis biasa, ahli-ahli falsafah dan semua cara pengkritik berkata - Jika Allah yang baik kerana ia mempunyai banyak menderita di dunia? Tetapi terdapat kesan tidak tanpa sebab. Semua penderitaan manusia (kesan) adalah disebabkan untuk memberi bukan pemerhatian Alkitab (puncanya).
Sebagai contoh, Alkitab mengatakan tidak mabuk, (Ef 518). Orang tidak mengikut garis panduan ini dan seterusnya berlaku pelbagai kesan seperti pergaduhan antara pasangan, mangsa kemalangan jalan raya dengan perpecahan maut di kalangan rakan-rakan yang diikuti dengan kematian, penyakit yang digalakkan oleh alkohol. Hari ini kita sedar betapa banyaknya ini (mabuk) melakukan mangsa lalu lintas.

Satu lagi syor Firman Allah - tidak pelacur (1 THES 4,3; Gal 5:19.). Pelacuran merujuk kepada hubungan seks di luar dan sebelum perkahwinan, homoseksual dan Biseksualitas. Amalan yang menjana kehamilan yang tidak diingini yang diikuti dengan pengguguran. Kelamin penyakit terutamanya AIDS.

Alkitab mengatakan - Jangan berzina (Keluaran 20:14). Manusia tidak membayar perhatian kepadanya. Akibat tidak dapat dielakkan sebagai kemusnahan keluarga, penyakit seksual pelbagai jenis, pembunuhan, dan sebagainya.

Kitab berkata - Engkau harus mempunyai sebarang tuhan yang lain (Kel 20: 2-5). Manusia mencipta tuhan-tuhan mereka yang menyebabkan kejahatan dengan kejahatan kepada Pencipta dan juga manusia kepada manusia, berapa ramai yang mati kerana agama dan tuhan-tuhan mereka. Kehinaan yang besar kepada orang-orang yang menyembah tuhan-tuhan yang lain dalam bentuk kayu, tanah liat, gypsum, besi, alam semula jadi, fenomena fizikal dan cuaca, dan sebagainya.

Ia sedar bahawa lelaki yang dipersoalkan mengenai penderitaan mereka sendiri tidak bermakna. Mereka menderita kerana mereka tidak mematuhi Alkitab. Mereka hanya kesan kehidupan yang santai dan tanpa kesetiaan kepada Allah dan Kalimah Allah. Tetapi bagi orang-orang yang mahu mematuhi Alkitab, sudah mempunyai janji untuknya - Kerana Tuhan sangat mengasihi orang di dunia ini sehingga Dia memberikan Anak-Nya yang tunggal dilahirkan, bahawa siapa saja yang percaya kepadanya tidak binasa tetapi beroleh hidup yang kekal (John 3.16).

Mengapa ada begitu banyak penderitaan di dunia?

Apakah skeptis umum, filsuf dan segala macam kritikus mengatakan - Jika Tuhan itu baik karena memiliki begitu banyak penderitaan di dunia? Tapi ada efek tanpa alasan. Semua penderitaan umat manusia (efek) adalah karena untuk memberikan non-pengamatan Alkitab (penyebabnya).
Misalnya, Alkitab mengatakan - tidak mabuk (Efesus 518). Orang tidak mengikuti pedoman ini dan selanjutnya terjadi segala macam konsekuensi seperti perkelahian antara pasangan, korban kecelakaan lalu lintas dengan perselisihan yang fatal antara teman-teman diikuti dengan kematian, penyakit dipromosikan oleh alkohol. Hari ini kita menyadari betapa ini (mabuk) melakukan korban lalu lintas.

Lain rekomendasi dari Firman Tuhan - bukan pelacur (1 Tes 4.3; Gal 5:19..). Prostitusi mengacu pada hubungan seks di luar dan sebelum menikah, homoseksualitas dan biseksualitas. Praktek yang menghasilkan kehamilan yang tidak diinginkan diikuti aborsi. Penyakit menular seksual terutama AIDS.

Alkitab mengatakan - Jangan berzinah (Keluaran 20:14). Manusia tidak memperhatikan hal itu. Konsekuensi yang tak terelakkan sebagai penghancuran keluarga, penyakit seksual dari berbagai jenis, pembunuhan, dll.

Alkitab berkata - Jangan ada allah lain (Kel. 20: 2-5). Manusia diciptakan dewa-dewa mereka menyebabkan kejahatan dengan kejahatan kepada Pencipta dan juga manusia dengan manusia, untuk berapa banyak yang meninggal karena agama dan dewa-dewa mereka. Ada aib besar pada mereka yang menyembah allah lain dalam bentuk kayu, tanah liat, gipsum, besi, alam, fenomena fisik dan cuaca, dll.

Hal ini melihat bahwa orang yang diinterogasi tentang penderitaan mereka sendiri tidak berarti. Mereka menderita karena mereka tidak menaati Alkitab. Mereka hanya efek dari kehidupan yang santai dan tanpa kesetiaan kepada Allah dan FirmanNya. Tetapi bagi mereka yang ingin menaati Alkitab, sudah memiliki janji untuk dia - Karena Allah begitu mengasihi dunia ini sehingga Ia telah mengaruniakan AnakNya yang tunggal, supaya setiap orang yang percaya akan Dia tidak binasa, melainkan beroleh hidup yang kekal (Yohanes 3.16).

เพราะเหตุใดจึงมีมากทุกข์ทรมานในโลก?

อยู่ที่สงสัยกันนักปรัชญาและลักษณะของนักวิจารณ์กล่าวว่าทั้งหมด - ถ้าพระเจ้าเป็นสิ่งที่ดีเพราะมีความทุกข์มากที่สุดในโลก? แต่มีไม่มีผลคือไม่มีสาเหตุ ทั้งหมดทุกข์ทรมานของมนุษยชาติ (ผล) เกิดจากการให้การสังเกตบุหรี่ในพระคัมภีร์ (สาเหตุ)
ตัวอย่างเช่นพระคัมภีร์กล่าวว่า - ไม่เมา (Eph. 518) คนไม่ทำตามแนวทางนี้และต่อมาเกิดขึ้นทุกประเภทของผลกระทบเช่นการแสดงการต่อสู้ระหว่างผู้ที่ตกเป็นเหยื่อของการเกิดอุบัติเหตุจราจรที่มีความไม่ลงรอยกันในหมู่เพื่อนที่ร้ายแรงตามมาด้วยการเสียชีวิตโรคการส่งเสริมโดยเครื่องดื่มแอลกอฮอล์ วันนี้เราตระหนักเท่าใดนี้ (เมา) ทำเหยื่อการจราจร

แนะนำอีกอย่างหนึ่งของพระวจนะของพระเจ้า - โสเภณีไม่ (1 thes 4.3; สาว 5:19..) การค้าประเวณีหมายถึงการมีเพศสัมพันธ์นอกสมรสและก่อนที่จะรักร่วมเพศและ bisexuality การปฏิบัติที่สร้างการตั้งครรภ์ที่ไม่พึงประสงค์ตามมาด้วยการทำแท้ง โรคติดต่อทางเพศสัมพันธ์โดยเฉพาะอย่างยิ่งโรคเอดส์

พระคัมภีร์กล่าวว่า - อย่าล่วงประเวณี (เช่น 20:14) มนุษย์ไม่ได้ใส่ใจกับมัน ผลที่ตามมาอย่างหลีกเลี่ยงไม่ได้เช่นการทำลายของครอบครัวโรคทางเพศทุกชนิด, ฆาตกรรม, ฯลฯ

พระคัมภีร์กล่าวว่า - เจ้ามีพระอื่นไม่มี (เช่น 20: 2-5) มนุษย์คิดค้นพระเจ้าของพวกเขาก่อให้เกิดความชั่วร้ายสำหรับความชั่วร้ายที่จะสร้างและยังมนุษย์กับมนุษย์สำหรับกี่เสียชีวิตเนื่องจากศาสนาและพระเจ้าของพวกเขา มีความอับอายที่ดีแก่ผู้ที่มานมัสการพระอื่นในรูปแบบของไม้, ดิน, ยิปซั่ม, เหล็ก, ธรรมชาติ, ปรากฏการณ์ทางกายภาพและสภาพอากาศและอื่น ๆ คือ

จะพบว่าผู้ชายที่สอบถามเกี่ยวกับความทุกข์ทรมานของตัวเองไม่มีความหมาย พวกเขาต้องทนทุกข์ทรมานเพราะพวกเขาไม่เชื่อฟังพระคัมภีร์ พวกเขาเป็นเพียงผลของการใช้ชีวิตที่ผ่อนคลายและไม่จงรักภักดีต่อพระเจ้าและพระวจนะของพระองค์ แต่สำหรับผู้ที่ต้องการที่จะเชื่อฟังพระคัมภีร์แล้วมีสัญญาสำหรับเขา - เพราะว่าพระเจ้าทรงรักโลกจนได้ทรงประทานพระบุตรองค์เดียวของพระองค์ที่ผู้ใดศรัทธาในตัวเขาจะไม่พินาศ แต่มีชีวิตนิรันดร์ (จอห์น 3.16)




SHARE
    Blogger Comentarios
    Facebook Comentarios

0 comentários:

Postar um comentário

Postagem mais recente Postagem mais antiga Página inicial